2015. szeptember 19., szombat

A kismamaruhákról

Alma írása:

Akik olvasták a régebbi bejegyzésemet arról, hogy szerintem mi minden (nem) kell a kisbabának, biztos nem fognak meglepődni, hogy nemcsak a kisgyerekes családokra, de már a várandós nőkre is komoly iparág épült (és persze a szülésre is…).
Mivel napjainkban egy nő viszonylag kevésszer szül (az átlag egyszer vagy kétszer), teljesen természetes, ha azt az egyszer vagy kétszer 40 hetet emlékezetessé akarja tenni, és mindenből a legjobbat akarja magának és magzatának. 
Szemmel láthatóan ez az anya se sokat költött kismamanadrágra és pólóra  (régebben elképzelhetetlen lett volna, hogy egy nő így közszemlére tegye a pocakját)
Lehet, hogy valaki zsugorinak fog tartani, de én felesleges pénzkidobásnak tartottam olyan ruhadarabokat megvenni, amiket csak 1-2 hónapig fogok viselni. Persze én könnyen megoldottam, mert varrtam magamnak nadrágokat, jó nagy hasbetéttel, ezen kívül használtam a régi ruháimat, és mivel eleve nem szeretem a szűkre szabott holmikat, a régi ruháim sokáig jók voltam még rám. A kabátom is bő volt, tehát belefért a pocakom, illetve portyáztam még Apa szekrényében is, és egyáltalán nem éreztem magam igénytelennek (ahogy egy kismamaújság nevezte azokat a nőket, akik a férjük pólóiban járnak a várandósság alatt), sőt, nagyon jókat aludtam az Apaszagú felsőkben. Így a várandósságaim alatt kismamaruhára költött összeg 0 (nulla) forint volt. (Egyszer elmentem ugyan egy ruhaboltba, hogy megajándékozzam magam valamivel, de mikor megláttam, hogy egy nadrág 27.000 forintba kerül, le is tettem ruhavásárlási szándékomról).
Ez a nőceleb rosszul választott cipőt; kismamának ilyen tákolmányban járni... este valószínűleg sniccerrel kellett levágni a lábáról
Ahogy közeledett a szüléseim ideje, már nem szívesen mozdultam ki otthonról, dolgozott bennem a fészekrakó ösztön, főztem, és babaruhákat rendezgettem, így persze nagy társasági életet sem éltünk, és elég volt 1-2 kényelmes melegítőnadrág otthonra, és ugyanennyi öltözet civilizált ruha házon kívülre. Persze ha valaki nem olyan visszahúzódó, mint én, és a 40. hétig dolgozik, ahol megszólják, ha nem öltözik változatosan, esetleg edzőterembe is jár, valamint elegáns partikon reprezentál, netán még extrém sportot is űz (láttam már hegymászó kismamát!), szóval akkor mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hogy a változatos helyszíneken alkalomhoz illő kismamaruhában jelenjen meg.
Ezek a királyi hölgyek gyakran jelennek meg hivatalos eseményeken, de én egyszer se látogattam árvaházat és hajókat se avattam fel; így elég volt a szegényes ruhatáram
Emlékszem, gyerekkoromban a kismamák úgy néztek ki a hatalmas lepelruháikban, mint a bánatos bálnák, aztán divatos lett a kertésznadrág, ami nekem megint csak nem tetszett. Tetszik viszont, hogy most a nők a várandósságuk alatt is csinosak (én is nagy hassal éreztem magam a legnőiesebbnek).
Kismamaruha a 80-as években (Diana hercegnő)...
...és napjainkban (Katalin hercegné). Ugye mekkora a különbség a jelenkor javára?
Manapság már nem szólják meg a gyereket váró nőket, akárhogy is öltöznek; az anyák is merészebbek, bátrabbak, sok csinos (és néhány kevéssé eltalált) öltözetet látok az utcákon.
Alma


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése