2015. október 4., vasárnap

Éjszakai kalandok az ágyban

Aki a sok komoly téma után most sikamlós történetekre számít, az csalódni fog, ez a bejegyzés inkább a gyerekkel való együtt alvásról fog szólni – de ezt biztos kitaláltátok. Előre bocsátom, hogy nem minden éjszakánk ilyen mozgalmas, olyan is van, hogy alszunk az ágyunkban. 
Hogy mégis legyen benne egy kis 18 éven felüli tartalom, elmondom: az egész úgy kezdődött, hogy villanyoltás után Apa vészesen átjött az én térfelemre, miközben pajzán dolgokat sugdosott a fülembe, de itt véget is ért az offenzíva, mert nagy sóhajtások hallatszottak a másik szoba felől; valaki feltűnően nem tudott elaludni.

–          Anya, kimehetek…? – kérdezte a nagyobbik fiam, és már meg is jelent a párnájával a hóna alatt.
Talán ő is olvasta a magazinban az "Együtt alvás a gyerekkel?" című cikket, ezért tudja, hogy hivatalosan is ki szabad jönnie, ha fél (persze anélkül is tudja). Apa savanyú arccal fújt visszavonulót, hogy a gyerek elférjen köztünk.
A gyerek tehát befészkelte magát, és tudom, hogy ilyenkor beszélgetni kell vele egy kicsit, hogy oldódjon a félelme. Kiderült, hogy mitől félt: a testvére mesélt neki egy növényevő leguánról, ami neki egy húsevő dinoszauruszt juttatott az eszébe. Nekem is nevethetnékem támad, mikor megtudom, hogy milyen jelentéktelen dolgoktól tart, de természetesen mindig komolyan veszem a félelmét, hiszen a lényeg az, hogy Ő félelemkeltőnek értékeli.
Az okok feltárása után mindketten elaludtunk.

Az alvásból arra ébredtem, hogy gyerekek püfölik egymást az oldalamon. Az történt ugyanis, hogy a legkisebb éjszakai razziát tartott, és felháborodva konstatálta, hogy a bátyja gyorsabb volt nála, így foglalt a törzshelye az anyai karban (ha reggelre gyereket találok magam mellett, az többnyire a legkisebbem). Félálomban mindkét gyerek megpróbálta magának kiharcolni a mellettem alvás jogát. Ennek Apa vetett véget, szétszedte őket, én meg elhelyezkedtem az ágy közepén, mindkét oldalamon egy-egy legénykémmel (szegény Apa a gyerekágyba kényszerült).

Nem sokáig aludtam, mert a kicsinek pisilnie kellett. Miután megpisiltettem, parancsnokom ellentmondást nem tűrően felszólított, hogy meséljem el neki a Sün Balázst. Hány óra lehet? – tűnődtem, miközben motyogtam valamit a sünicsaládról, és félálomban Sün Dorottya helyett Sün Berettyót mondtam (aznap hazánk vízrajzát tanultuk a bátyjával).
–          Nem jól mondtad! – kiabált a gyerek.
–          Ha nem tetszik az előadás, keressél magadnak más mesélőt! – voltam nem túl megértő.
A vitánknak az vetett véget, hogy mindketten álomba zuhantunk. Na, nem sokáig, mert kisebbik hálótársam megszomjazott. Kitámolyogtam vízért, de visszazavart, mert véletlenül meleg vizet hoztam neki. Mire beértem a szobába a hideg vízzel,  a másik gyerek is felébredt, és – el nem hinnétek – ő is szomjúságot érzett. Itatás közben azt éreztem, hogy ha nem tudok pihenni, ott helyben összerogyok.

A következő felébredésemnek az volt az oka, hogy egyik oldalamba egy könyök, másikba egy térd ékelődött. Gondolkodtam, hogy hol találok magamnak egy vackot, ahol meghúzhatom magam, végül bebújtam Apa mellé a gyerekágyba, így legalább Apa is elmondhatta, hogy jutott neki az asszonyából.
Legközelebbi élményem: a nagylány rángatja a vállamat.
–          Aludjunk már, drága gyerekem! – mondom, és magamhoz ölelem a takaró alatt. 
De kiderül, hogy ezúttal nem nem-alvásról van szó, hanem megvirradt és be kell fonnom a haját, mert megy az iskolába.
Ennyire azért nem szokott súlyos lenni a mi helyzetünk, mert nekünk például se macskánk nincs, se ilyen kövér kutyánk (és sajnos ennyi gyerekünk se), de az előfordul, hogy csak ilyen messziről tudjuk egymást nézegetni Apával
Hogy frontátvonulás miatt volt-e ilyen eseménydús az éjszakánk, vagy csak rossz napjuk volt a gyerekeknek? Ki tudja… A sors ajándékaként az ilyen mozgalmas éjszakák után többnyire nyugodtabbak szoktak következni.

Alma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése