2015. június 29., hétfő

Vérrel-sárral, avagy a Sebhelyesek klánja


Az a bizonyos első női kör, amely megváltoztatta az én életemet. Talán másokét is. 
A vezető vörös krétát adott kezünkbe a nap elején, és azt kérte tőlünk, mindenki jelölje meg magát azon a területen, ahol érzi nyomát annak, hogy valaha is a másik nem megsebesítette. Akár testben, akár lélekben. 

     Adott jelre találkoztunk. Ott ültünk a nyári réten. Csak mi. Nők. A férfiak valahol máshol. Ahol nem láthattuk és hallhattuk egymást. Őrajtuk is ott voltak a jelek, de mi azokat nem láthattuk... 


     Ültünk és csak ültünk. Bennem berzenkedés ágaskodott. Az ember befizet egy rakat pénzt, és cserébe azt mondják, gyógyítsátok meg egymást. Én nem ilyen lovat akartam. Szolgáltatást kérek. Megmondást és megszerelést. 

     Az idő múlását napnak íve jelezte az égen. Kínos volt ez így, hát próbáltam belekapaszkodni tücsök cirpelésbe, fűszál zizegésbe, felhők vonulásába. Semmiképpen nem a többieket bámulásba. 

     Pedig volt mit bámulni. Ahogyan én is, ők is úgy néztek ki, mint bárányhimlős eszementek, kiknek nincs ennél jobb dolguk...


     Mégis, mi fog itt történni? Meddig ülünk itt ebben a nyomorodott elfojtásban, ahol mindenki úgy tesz, mintha ez a valami, amit most cselekszünk, a világ legnormálisabb hétvégi időtöltése lenne... 

     Délután felé kanyarodott rendesen, mire érezni kezdtem. És nem csak én. Két lány dobbal megemelkedett a helyéről. Másik ketten szintén mocorogni kezdtünk, majd láthatatlan tűztől vezérelve dobnak ritmusára elindultunk. Körbe-körbe. 

     Öntudatlan állapotban térdepeltünk egyesével társaink elé-mögé. Keresztény előéletemből világított, hogy létezik kézrátételes gyógyítás, de kineziológiának, haptonómiának, egyéb érintéses gyógyításoknak hírét sem ismertem. 

     Belül üres voltam, s csak a kréták üzenetére ügyeltem. Belemártottam kezemet a sebbe, és hagytam az áramlást. Akit érintettem, csendesen könnyezni, vagy hangosan sírni kezdett. S a végén sóhajtás után könnyebbedett mosoly jelezte a forradást. 
     Ruhában voltunk, de az instrukció úgy szólt, a jelet bárhová magadra teheted. Azt rajtad kívül a pólód és a nadrágod alatt más nem láthatja. 
     Megálltam mögötte. Majd megkerültem. Lába között éreztem a vörös emléket. Egy életem, egy halálom. Legfeljebb akkora pofont ad, hogy becsurgok a körnek közepibe. És beletenyereltem. Nőisége oltárára tapadt felforrósodott tenyerem. Farmernadrágon keresztül érzékelhettem a krétajelet.

     Zokogás volt a válasz. Mélyből szakadó. Titkokat őriző. Szégyent takaró. Előre, hátra testet ringató. Igen. Az történt vele. Megerőszakolták. 
     Sokáig így voltunk. Amíg nem csillapodott végre a rázkódás. Utólag beszélgettem vele, mi és hogyan történt akkor. Mi és hogyan történt most. 
     A kör végül bezárult. A két dobos és a két érintő visszaült helyére.
     Valaki, akinek a történetet meséltem megkérdezte, engem akkor és ott ki gyógyított? Erre én nem emlékszem. Csak arra, ahogyan visszaereszkedem helyemre. Különös állapotban. Fáradtan és mégis hihetetlen erővel töltekezve. 

     Dúdolni, énekelni kezdtünk. Már belenéztünk egymás szemébe. Könnyeinken át simogattuk egymást lággyá vált önvalónkkal. 
     Közben a vacsoraidő is eljött. A férfiak nem értették, hol késünk. Ők már réges-rég befejezték. Lehetett hallani, ahogyan fát vágnak, hangoskodnak, majd jelzésszerűen kongatják a bogrács oldalát. Asszonyok, mi tart ily sokáig? 
     Mi csak ültünk a naplementében és egyek voltunk. Nem nagyon volt elképzelhető és befogadható, hogy ebben a tiszta és érzékeny állapotban mi most férfiak közé menjünk, és paprikás krumplit vacsoráljunk. 

     Felállás után is csak ölelkeztünk. Együtt és párban és hármasban és sebhelyek szerint. És tudtuk, valami nagyon fontos történt. Valami megszületett. Vagy tán újjá. Hagyomány, mit őrizni kell. Ősi és a szál most újra felvételre került általunk. 
     Csinálnunk kell, de hát mit és hogy, és kinek... Itt kezdődött női utam felvállalása. Talán úgy tizennégy évvel ezelőtt. 
     Látomások sora, álmok és időben érkezett tanítók és tanítások jelölték utamat. Nem is jó szó a tanító. Nem fejez ki. Meséik, látásaik, példájuk és tapasztalataik segítettek inkább és nem megmondásaik. És a könyvek. Nagy kedvenceim. Életkör, Farkasokkal futó asszonyok,    Vörös sátor... 

     Azóta számtalan női körhöz és női gyógyításhoz adtam magamat. Nem titok, hogy nem egyedül csinálom. Az sem, hogy emlékszem több régi életemre is. Hogy segítőim között ősmagyar világból és észak-amerikai indián kultúrából is állnak mögöttem bölcs asszonyok. Néha testemet kölcsön kérve mesélnek a kunyhóban. Olyankor néha én is figyelek, jelen vagyok. De személyes gyógyítás során előfordult, hogy törölve lett emlékezésem. 

      Minden okkal történik. Izzasztókunyhóban, odaát állapotban, tudom, hétköznapi tudattal nem beszélnék így, s ilyet. Akkor és ott tisztán kapcsolódom az igazisághoz. Jelen vagyok önmagamban és jelen vagyok a valódiságban. 


     Néha kijövetelkor az újak izgatottan mesélik, Meső, kinyitottam a szememet és a helyeden egy indián asszony ült... Igen, tudom. Nem baj. Máskor székely nagyanyáim valamelyike jelenik meg. Megint máskor, sokkal régebbről valaki, akitől a Meső nevet kaptam. 

     A mantrák és dalok többsége, amiket a kunyhókban mondogatunk, énekelünk, ott és akkor születnek. Én elgondolhatom előre, mit szeretnék tenni,ó és miképpen, a bent ülőkkel összekapcsolódva megváltozik az órarend. 

     A dúlaság, mint út is erősen kapcsolódik. Általában olyan anyák keresnek meg, kiknek a vallásosságon kívüli spiritualitás nem eretnekség. Párjaikat félve hozzák, mert mit fognak kezdeni ők én velem. Megnyugtatom őket. Tudom, hogyan kell az ő nyelvükön beszélni. Hamar megtaláljuk a hangot. 

     Megyek hát előre, s tova. Mindig arra, ahol a lábnyomot látom előre. Bele kell lépjek. Nincs más dolgom. Eddig sem volt... 
Meső

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése